کلید مینیاتوری

خرید کلید مینیاتوری یکی از مهم ترین عناصر سیستم های برقی می‌باشد و مدارهای الکتریکی را در مقابل جریان غیر مجاز حفظ می نماید. ایپاراد، نمایندگی فروش برند های اشنایدر، مولر، LS، هیوندا، زیمنس و ABB است. امروزه بحث ایمنی برق در ساختمان تحت قوانین مصوب سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شده و بر آن تاکید می‌شود.چنانچه جریانی بیشتر از جریان اسمی یک مدار، از فیوز عبور نماید برای نگهداری امنیت و پیشگیری از اتصال کوتاه شدن، جریان برق را جدا می‌نماید و از جراحت دیدن مدار پیشگیری می‌نماید. در سیم‌کشی ساختمان و یا این که تابلو برق صنعتی فیوز مینیاتوری از ویژگی های مهم می‌باشد که خطرهای ناشی از اتصال کوتاه گردیده، مدار را با قطع کردن مدار، پایان می‌دهد.برای هر فیوز مینیاتوری دو نوع میزان جریان قابل ‌تعریف است میزان جریان نامی و لحظه‌ای. ولتاژ اسمی به بیشترین جریانی گفته می‌شود که برای عبور از مدار مجاز است و مدار قابلیت رله کردن آن را دارد. در صورتی ‌که بار الکتریکی از این حد فراتر رود، فیوز مدار را قطع می‌کند. بر روی هر فیوز عدد بزرگی مانند 3000 یا 6000 نوشته شده است که اغلب در یک کادر به شکل مستطیل قرار می‌گیرد و بیانگر میزان جریان لحظه‌ای فیوز می‌باشد.
به بیان دیگر، جریان لحظه‌ای یعنی همان مقدار بار الکتریکی که فیوز می‌تواند در کمتر از یک ثانیه آن را تحمل کند. یکی از نمادهایی که بر روی کلیدهای مینیاتوری نوشته می‌شود C6 است که بیانگر جریان نامی آن که در حدود 6 وات است می‌باشد و C نیز تیپ فیوز را نشان می‌دهد. انواع نمونه‌هایی که برای فیوز قابل ‌تعریف است عبارت‌اند از: B, C, D, K, Z.کلید مینیاتوری

خرید کلید مینیاتوری هیوندا

فیوز مینیاتوری هیوندا ترکیبی از دستگاه جریان باقی‌مانده و قطع کننده مدار مدولار است این محصولات محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه و هم چنین نشت زمین را ارائه می‌دهند. همه‌ی محصولات هیوندا با IEC / EN مطابقت دارند و قابل استفاده در صنعت، ساختمان‌ها و سایر سیستم‌های برقی هستند.

کلیدهای مینیاتوری هیوندای با ظاهری مستحکم و زیبا، انتخاب‌های گوناگونی را در پیش روی مشتریان خود قرار می‌دهند.

بر اساس معتبرترین استانداردهای جهان IEC این سه ویژگی، اثباتی بر این ادعاست:

  1. نصب آسان
  2. قیمت پائین
  3. قابلیت اطمینان بالا

کلیدهای مینیاتوری (MCB)

  1. کلیدهای محافظ جان
  2. کلید ترکیبی

خرید کلید مینیاتوری اشنایدر

فیوز مینیاتوری اشنایدر دو کار مهم را انجام می‌دهد: محافظت، کنترل و سرعت.

انواع مختلفی از مشاغل برای کنترل به کلیدهای مینیاتوری اشنایدر نیاز دارند.

کلید مینیاتوری اشنایدر می‌تواند با طراحی خاص خود گسل‌ها و عیب و نقص مدارهای مورد استفاده در ساختمان‌های مسکونی را تشخیص داده و با استفاده از این برنامه‌ها از بروز حوادث جلوگیری نماید.

خرید کلید مینیاتوری LS

خرید کلید مینیاتوری LS

ویژگی‌های اساسی کلید مینیاتوری LS عبارت هستند از:

🔷 ولتاژ آن UE است

🔷 دارای امتیاز فعلی In است.

🔷 دارای تنظیم سطح جریان ناپایدار، برای حفاظت از اضافه بار و برای حفاظت از اتصال کوتاه متغیر است.

🔷 ولتاژ UE، ولتاژی است که در کلید مینیاتوری LS  برای کارکردن در شرایط عادی (دست نخورده) طراحی شده است.

مقادیر دیگر ولتاژ نیز به کلید مینیاتوری LS اختصاص داده شده است، که مختص شرایط مختل شده است.

کاربرد کلید مینیاتوری LS

⏺ تابلوهای برق⏺ تابلوهای برق ورودی منازل⏺ کنترل (خاموش و روشن کردن) یک مدار ساده فیوز مینیاتوری LS می تواند با واحدهای برش زیاد جریان در محدوده مختلف تنظیم سطح فعلی نصب شود جدا از قطع کننده‌های مدار کوچک که به راحتی تعویض می‌شوند، کلید مینیاتوری LS صنعتی مجهز به رله‌های قابل حمل، یعنی قابل تعویض هستند. علاوه بر این، برای تطبیق مدار شکن با الزامات مدار و برای جلوگیری از لزوم نصب کابل‌های با اندازه‌ی بزرگ، رله‌های کلید مینیاتوری LS به طور کلی قابل تنظیم هستند.

تنظیم جریان سه گانه، جریانی است که مدار شکن به آن می‌رود.

رله‌های قطع اتصال کوتاه (با تأخیر لحظه ای یا کمی زمان) در نظر گرفته شده‌اند تا بتوانند به سرعت از روی کلیدهای مینیاتوری LS بر روی وقوع مقادیر بالای جریان خطا عبور کنند.

کلید مینیاتوری LS یکی دیگر از انواع کلیدهای مینیاتوری است که دارای کاربردهای فراوانی است.

کلید مینیاتوری

انواع کلید مینیاتوری

فیوزهایی که با تیپ B نشان داده می‌شوند برای ایجاد روشنایی به کار می‌روند و به دلیل عکس ‌العمل نشان‌ دادن در برابر بار اضافی، با عنوان فیوزهای تندکار نیز شناخته می‌شوند. مشخصه اصلی فیوز تیپ C راندمان پایین و به کار انداختن موتورهای ضعیف‌تر است و در موتورهای کولر گازی و پمپ آب خانگی تعبیه می‌شود.

کاربری‌های خاص صنعتی که در ترانسفورماتورها و مولدهای اشعه ایکس وجود دارند، از تیپ D برای فیوزها استفاده می‌کنند. بازه جریان نامی که این فیوز در آن قرار می‌گیرد 10 تا 20 آمپر است و اگر از این میزان بیشتر شود، مدار قطع می‌شود.

برای ایجاد مدارهای نیرومند از فیوز نوع K استفاده می‌شود؛ حساسیتی که این نوع فیوز به‌اضافه بار جریان الکتریکی نشان می‌دهد، از سایر نمونه‌ها بیشتر بوده و زمانی که در موتور به کار برده می‌شود و اضافه‌بار رخ می‌دهد، سریعاً موتور را خاموش می‌کند.

نوع Z در فیوزها که به فیوزهای تندکار با حساسیت بالا نیز شهرت دارد، می‌تواند در زمان افزایش بار، مدت‌ زمان بیشتری بار اضافی را تحمل کند و پس از آن فرمان قطع کار مدار را صادر خواهد کرد؛ با این تفاسیر استفاده از فیوزی که در تیپ Z ساخته شده برای مدارهای الکتریکی که حساسیت بالاتری دارند، گزینه مناسب‌تری است.

بهترین روش انتخاب کلید مینیاتوری

برای انتخاب فیوز مینیاتوری تک فاز باید به حروف و اعدادی که بر روی فیوز درج شده است توجه داشته باشید. برای مثال C6 نشان دهنده این است که فیوز مینیاتوری از نوع C  می باشد و حداکثر جریان مجاز آن 6 جریان نامی است.

خرید کلید مینیاتوری زیمنس

فیوز مینیاتوری زیمنس از مواد اولیه ی مرغوب با استفاده از استاندارد ROSH است.

ولتاژ عایق بندی شده ی کلید های مینیاتوری زیمنس دارای AC 600V (50Hz) می باشد.

کلید مینیاتوری زیمنس دارای کاربرد های فراوانی می باشد.

این کاربرد ها می تواند به خاطر مواد به کار رفته در این کلید باشد.

کلید مینیاتوری زیمنس دارای قطعات جدید و بازسازی شده زیمنس در است.

ما کلید مینیاتوری زیمنس را برای آن دسته از مشتریانی که به دنبال ارتقاء محصولات تولید فعلی هستند، ارائه دهیم. کلید مینیاتوری زیمنس در انواع و مدل های ذکر شده در زیر موجود است:

سری SB زیمنس – SB، SBS، SBA

زیمنس WL سری های – WLS1، WLS2، WLL1، WLL2، WLL3، WLC2، WLC3، WLN2، WLS2، WLH2، WLH3، WLM3 WLF2، WLF3.

خرید کلید مینیاتوری ABB

خرید کلید مینیاتوری ABB

فیوز مینیاتوری ABB ، ایمنی الکتریکی را در چندین برنامه ضمانت می نمایند.

از این رو بیش تر صنایع از این قطعه برای داشتن خیالی آسوده و راحت استفاده می نمایند.

مزایای اصلی کلید مینیاتوری Abb به شرح زیر است:

طیف گسترده و کامل MCB برای پوشش بیش تر برنامه ها و بازارها

انطباق با استانداردهای محصول در سراسر جهان

صرفه جویی در فضا و وقت به لطف تماس کمکی بی نظیر پایین

خرید کلید مینیاتوری مولر

از دیگر کلید های مینیاتوری، فیوز مینیاتوری مولر است که دارای ویژگی های زیر می باشد:

تنظیمات: 1P، 1P + N، 2P، 3P، 3P + N، 4P

ظرفیت شکستن تا 25 کیلو ولت

جریان های دارای امتیاز تا 63A

نشانگر موقعیت تماس واقعی ، به طور مستقیم به مخاطب در حال حرکت متصل است

طراحی شده برای اطمینان از کارایی و محافظت

برای تأسیسات تجاری داخلی یا کوچک تا ظرفیت شکستن 10 کیلو آمپر

برای تاسیسات صنعتی ظرفیت شکستن 25 کیلو ولت

بسیاری از استاندارد ها و مصوبات دیگر

برای رفع نیازهای بخش های مختلف توسعه یافته است.

اجزاء کلید مینیاتوری

کلید مینیاتوری دارای بخش های داخلی می باشد که در یک محفظه قرار دارد. به این محفظه پوسته گفته می شود. جنس آن از عایق است. این محفظه دارای حداقل ولتاژ ۲۵۰۰ ولت است که کاملا غیر قابل اشتعال بوده و مقاومت حرارتی آن نزدیک به ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد می باشد.

برای تولید ماده ی عایق معمولا از موادی نظیر باکالیت، ملامین و غیره استفاده می شود.

البته در برخی از موارد از پلی آمید نیز استفاده می شود. اگر بخواهیم بدنه ی کلید های مینیاتوری را بررسی نماییم باید بگوییم که نوع غیر استاندارد آن دارای ماده ای به نام پلاستیک می باشد. به همین دلیل است که کلید های مینیاتوری ساخته شده با پلاستیک قدرت قطع و وصل مدار را ندارد.

حال چگونه می توانیم کلید مینیاتوری اصل را از تقلبی تشخیص دهیم. ماده‌ای که در کلید مینیاتوری اصل استفاده می شود بوی خاصی دارد و ما از روی آن می توانیم تشخیص دهیم. اگر در یک سیستم برق کشی ساختمان از کلید های مینیاتوری غیر استاندارد استفاده شود. ممکن است که حوادث جبران ناپذیری رخ دهد از این رو خرید این کلید ها را باید به یک آدم با تجربه سپرد تا با خیالی راحت بتوان از آن ها استفاده نمود.

از مهم ترین و خطرناک ترین اتفاقات ممکن، آتش سوزی است که به خودی خود می تواند خسارات مالی و جانی را همراه داشته باشد. وقتی که می خواهید از اصل بودن کلید مینیاتوری اطمینان حاصل کنید. بهتر است که آن کلید مینیاتوری دارای گارانتی و تاییدیه باشد.